Senast uppdaterad 2025-12-25 av Magnus Bergvall
Mer vandring runt Åbackarna
Återigen blev det en vandring runt Åbackarna. Mulet men inte riktigt lika mörkt som förra gången. Startade vid krematoriet och gick mot femöresbron. Vid Färgaregården gick rörhönan och pickade. Lade mig ner utan den reagerade och tog en hel del bilder. Gick sedan vidare mot matningen vid djurkyrkogården och satte mig ned ett tag.
Gott om mesar kommer och äter av maten. Svartmesen kom några gånger och hann med att ta några bilder på den. Det var 5 koltrastar som bråkade med varandra om maten. Avslutade dagen vid matningen bakom Strömma där höna fasan kom fram för att äta lite.







