Senast uppdaterad 2025-12-31 av Magnus Bergvall
Blev året sista bilder.
Tog med mig kameran och handkikaren och gick en sväng för att fånga årets sista bilder. Gick till Strömsparken mest bara för att komma ut och gå en sväng. En strömstare letade mat i lax-rännan under Gamlebron. Var ej skygg av sig utan lät sig bli fotograferad. 2 orädda gråhägrar lät sig också bli fotograferad. Blev inga superbilder men det var en promenad och kanske få några okej bilder på våra mer vanliga arter.
I fredags var jag också ute med min kamera. Fotograferade vinterhämplingar som födosökte vid Gamla Rörsviken. Tog många bilder för att få några bra på arten. Stannade även till vid Strömma och där blev det bild på rödhake. I morgon är det 1:e januari och då skall jag ut tillsammans med Macke för att nyårs-skåda.









